Wirtualna Agencja to komputerowa gra medialna online. Gra jest symulacją sytuacji zawodowych, w jakich może znaleźć się pracownik agencji kreatywnej, agencji reklamy lub PR albo innych podmiotów zajmujących się projektowaniem tożsamości korporacyjnej. Każdy gracz wciela się w rolę pracownika agencji, który otrzymuje zlecenie opracowania kompleksowej strategii corporate identity dla określonego podmiotu/projektu. Gracz musi przejść przez kolejne etapy cyklu projektowania:
- audyt – zaplanowanie narzędzi i procesu analizy obecnego wizerunku,
- strategia – kształtowanie idei,
- projektowanie – rozwiązanie zadania,
- organizacja – kierowanie procesem,
- wdrożenie – zaplanowanie prac modelowych,
- produkcja – zaplanowanie realizacji zadania.
Gracze działają samodzielnie (realizując pierwsze 4 etapy cyklu projektowania) lub w zespołach i konkurują ze sobą o punkty, przydzielane w kategoriach: czas realizacji, kreatywność, kompleksowość projektu, realność wykonania i koszty.